Spor Salonunda İlk Gün Neler Yapılır?

Spor salonunda ilk gun



Hoşgeldiniz sayın okurlar, bu yazımda yine kendi tecrübemden yola çıkarak size kısa pratik bilgiler vereceğim. Gidenleriniz bilir, spor salonunun ilk günü her zaman heyecanlanırız. Kafanızdaki sorular çok büyük ihtimalle şunlar;

  • Acaba benimle dalga geçecekler mi? Çok şişmanım..
  • Çok sıskayım benimle dalga geçerler mi?

Arkadaşlar şunu unutmayalım ki kimse ana karnından o kaslarla doğmadı. Zamanında onlar da sizin gibiydiler, yani en azından fit olanlardan bahsediyorum. Gideceğiniz salonda sizin gibi zayıf yada kilolu bir çok insan olacak.

Şimdi arkadaşlar şu heyecanı atın üzerinizden çünkü sporu kendinize yapıyorsunuz, başkaları için değil. Sizin için ufak bir önerim olacak; spor salonuna gidecekseniz mümkünse arkadaşınızla gidin. Hem sıkılmazsınız hem de birbirinize yardımcı olursunuz ağırlık kaldırıp indirirken.

Öncelikle bir fitness salonuna gideceğiniz zaman mutlaka şunları yanınızda bulundurmanız gerekli;

  1. Havlu (Mutlaka götürmelisiniz, çünkü çalışacağınız aletlerde sadece siz çalışmayacaksınız sizden önce birisi çalıştığında havlu kullanmıyorsa orası ter gölü olacak, bu yüzden mutlaka bir havlu bulundurun.
  2. Eldiven (Eldivenden kastım kış eldiveni değil tabi, ağırlık fitness eldiveni. İmkanınız varsa alın derim zamanında kullanmamıştım ellerim nasır içinde kalmıştı. Fiyatları uygun olanlar 25-30 TL civarında)
  3. Su (Ben spor esnasında fazla su içmenizi önermem, sağlığınıza zararlı özellikle koşudan sonra. Ara sıra ağzınız kuruduğunda 1-2 yudum alabilirsiniz. Şahsi görüşüm bu yanlışım olabilir kusura bakmayın)
  4. Temiz bir ayakkabı (Bazı salonların kuralıdır. Kirli ayakkabıyla almayabilirler yada galoş kullanmak zorunda kalabilirsiniz ki bu duruma düşmeyin isterim, koşu yaparken zorlanabilirsiniz)
  5. Ufak bir kilit (Şahsi dolaplar mevcut değilse bir kilit bulundurmanızı öneririm yanınızda)
  6. Atlet (Mutlaka spordan sonra atletinizi değiştirin, ben değiştirmediğim için sık sık hasta oluyordum)

Arkadaşlar salona gittiğinizde hocanız size yardımcı olacaktır ve size bir liste hazırlayacaktır. Bu listeye göre çalışmaya özen gösterin. Kendinizi zorlayıp fazla ağıra kaçmayın millete kendinizi kanıtlayacaksınız diye, sakatlanabilirsiniz. 


agirlik kaldirma


Elimden geldiği kadar size tecrübelerimi anlattım, diğer yazımda görüşmek üzere hoşçakalın arkadaşlar :)

Beni Twitter hesabımdan takip edebilirsiniz;
https://twitter.com/ctemre24 
Share on Google Plus

About Unknown

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 yorum:

Yorum Gönder