Lise Dönemim - Lise Psikolojisi

Kitap okumak

Öncelikle yazıma tekrardan hoşgeldiniz. Bu yazımda sizlere hayatımın en zor döneminden bahsedeceğim. Konumuz LİSE;

Başlarken çok heyecanlı ve istekli, ortamı dizi ve filmlerdeki gibi düşündüğümüz bu dönem sandığınızdan çok farklı! Şuan okuyanlar veya bitirenler ne demek istediğimi çok iyi anlıyorlar. Benimse lise zamanım kısaca şöyle geçti;

O zamanlar tembellikte üstüme yoktu tabi haliyle SBS den 200 küsür puan yapmıştım. Özellikle gitmek istediğim bir çok okul vardı, ama malesef puanım yetersiz olduğundan düz okulla, lise öğretimime başladım. İlkokul ile liseyi aynı düzeyde düşündüğüm için derslerime hiç çalışmıyordum hatta artık hocaları çileden çıkarıyodum. Oturup tüm ders hocanın kaç kere esnediğini sayıyordum o derece. Gel zaman git zaman geldik dönemin son günlerine tabi haliyle 6-7 tane zayıfı görünce insanda bir korku oluyordu. İnternetten hesapladım ki bir baktım sınıfta kalmışım. Vay benim halime, karne gününden son 1 ay önce hayatım altüst olmuştu ve sonunda karne günü geldi! Ne annemin ne de babamın bu karnemin halinden haberi bile yoktu. 2 tane var seneye düzeltirim diye kandırmıştım. Teşekkür veya Takdir alan arkadaşlarımı görünce birden ağlamak gelmişti. Neyse düşüne düşüne eve geldim sonunda, babama karnemi verdiğimde vereceği tepki sandığımdan çok farklı çıktı. Çünkü benim babam normal sinire sahip bir insan değil, sinirlenince gözü hiç bir şey görmez öyle diyim size. Önce karneme sonra bana baktı sonra karnemi masaya bırakıp gitti sigara içmeye. Tüm gün evde sessizlik vardı. Akşam vakti konuşmak için yanına çağırdı bana dedi ki; okumak istemiyorsan seni bir işe sokayım çalış dedi. Hayır önümüzdeki sene çok çalışacağım sınıfı geçeceğim deyip söz verdim.

Gel zaman git zaman lisede 2. senem ve hala 1. sınıftayım. Nasıl oldu bilmiyorum ama tüm sene derslerimi öyle çalışmıştım ki yani yaptığım uyan - okula git - eve gel - ders çalış - yat. Tüm senem böyle geçti açıkçası. Neyse karne gününe geldik 1 zayıfım vardı, ailem buna bile çok sevinmişti.

Öyle böyle son seneme geldim. Artık zayıfım yoktu, aslında açık söyleyeyim çocukluğumdan beri hayalim bir belge almaktı. Ne yazık ki 1 tane bile teşekkür belgem bile yoktu :) 

Ve artık sonunda lise bitti. Ortamı sandığınızdan çok farklı, en azından benim okulum öyleydi. Özellikle o tenefüz molasında tuvaletlere girmeye korkarsınız, sigara dumanından yüz yüzü görmüyordu. Yani demek istediğim çalışınca koskoca 4 sene su gibi akıp gidiyor. Tabi benim ki 5 sene o da ayrı bir konu :D
Share on Google Plus

About Unknown

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 yorum:

Yorum Gönder