Muhabbet Kuşuna Nasıl Bakılır?

muhabbet kuşu, muhabbet kuşu bakımı


Öncelikle yazıma hoşgeldiniz değerli okuyucular. Size bir diğer tecrübemden bahsetmek istiyorum, muhabbet kuşu bakımı. Arkadaşlar bana göre en zahmetsiz bakılabilen hayvandır. Sahibine sadık oyuncul bir kuş türüdür. Ben yaklaşık 2 sene önce 16 yaşında muhabbet kuşumu kaybettim. Gerçekten normalinden fazla yaşadığı söyleniyor, ama şunu tekrar söylemem gerekir ki çok sadık hayvanlardır.

Muhabbet Kuşu Bakımları:


  • Kafesinin altına mutlaka gazete vs. bir kağıt parçası yerleştirmeniz gerekir. Aksi taktirde kafesin altını komple yıkamanız gerekmektedir.
  • Haftada 2 kez kafesin altını temizlemelisiniz.
  • Suyunu ve yemini  her gün kontrol etmeniz lazım. Yemlerin kabuklarının büyük bir bölümünü yemliğin içine bırakırlar, bunları temizlemek için çöp tenekesinin içine veya lavaboya hafif üflemeniz gerekir. Yem az kalırsa takviye yapabilirsiniz.
  • Mutlaka kafesinin alt kısmına tül takmalısınız. Yoksa eviniz bazı dönemler tüy içinde kalabilir.

Arkadaşlar sizlere kendi tecrübe edindiğim bazı bilgileri paylaşacağım, bunları mutlaka bilmeniz gerekiyor;


  • Bazı dönemlerde muhabbet kuşları bitleniyor. Bu bitlenme kısa süre sonra acıya dönüyor ve hayvan kendini kaşırken sinirden ısırmaya başlıyor. Bu durumda acilen bir veterinere götürüp bir kontrol ettirin büyük ihtimal size bir sprey verecek, düzenli olarak bu spreyi kullanın. Aksi taktirde derisini kanatmaya başlayacak kısa süre sonra o minik canlı ölecek. 
  • Bazı gördüğüm kuşlarda gazete, kağıt veya plastik yeme alışkanlığı var. Benim kuşum genellikle gazetesini kemiriyordu ve daha sonra kusuyordu. Bunu fark edince direk gazeteyi kaldırdım üstüne plastik bir kapak yerleştirdim ve her hafta bunu yıkamak zorunda kaldım.


Muhabbet Kuşu Nasıl Konuşur?

Arkadaşlar öncelikle her gün zamanınızı ayırmalısınız. Muhabbet kuşların en kolay telafuz edebildiği harf C harfidir. Cici kuş bunun bir örneğidir. İki muhabbet kuşu asla beslemeyin aksi taktirde konuşamazlar, aynalı salıncaklar da buna dahil. Sürekli sesin olduğu ortamda bulunsun ve onunla konuşun sürekli zihnine yatması gereken sözleri tekrarlayın. Bir süre sonra konuşmaya başlayacaktır. Unutmayın erkek muhabbet kuşları dişilere oranla daha yüksek konuşabilir.


Sormak istedikleriniz olursa yorumlar kısmına yazmayı unutmayın ben hep burada olacağım :)

Beni Twitter hesabımdan takip edebilirsiniz;
https://twitter.com/ctemre24 
Share on Google Plus

About Unknown

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 yorum:

Yorum Gönder