Lisede İlk Günü Yapılması Gerekenler

lise, lise nasıldır, lisede ilk gün


Bu yazımızda Liseyi 5 senede bitirmiş biri olarak size lise arkadaş ve ders ortamı hakkında bir kaç pratik bilgi vereceğim. Arkadaşlar benim lisede 1 sene tekrar yapmamın sebebi ilkokul ile liseyi aynı hizada görmemdi. Ama maalesef lise öğretimi ve kuralları ilkokuldan çok farklı!

Lise ve önceki öğretimlerin farklarından bahsedeceğim size;


  • Lisede kalma maalesef var.
  • Alışmanız gereken puanlama: 0 !
  • Öğretmenler sandığınızdan çok farklı çıkacak! İlk okuldaki o güler yüzlü hocalarınızı çok özleyeceksiniz.
  • Yanlışınız olmasın! Sınıfın ortasında rencide olmayın sonra.
  • Derste uygun görülmese de telefon kullanmak serbest.
  • Aman diyim kopya çekerken bir gözünüz arkada olsun yakalanırsanız yandınız!

Tabi lise gözünüze bu kadar kötü gelmesin. Yazarken ben bile biraz korktum anılarım depreşti ama ağır başlı olup derslerinize çalışırsanız, koskoca 4 sene su gibi akar gider.


Konumuzdan çok fazla uzaklaştık ama size temel bilgileri en başta vermem gerekiyordu. Evet artık ilk gün yapılması gerekenlerden bahsetmek istiyorum;


  • Kendinizi hemen belli etmeyin, biraz ağır takılın ki lisenin ortamı çok farklı zamanla anlayacaksınız.
  • İyi niyetli olmayan insanlarla göz teması dahi kurmayın. Her halükarda o kişinin iyi niyetli olmadığını anlarsınız. 
  • Sigara içen insanlardan uzak durun. En tehlikeli dönemdesiniz çünkü, genellikle sigara veya başka türlü bağımlılıklar bu dönemlerde ortaya çıkar.
  • Öğretmenlerle konuşmaya çalışın sizi tanısınlar.
  • Her zaman ilk gün sizin için avantaj hocaların karşısında saygılı olun tüm yıl sizi öyle hatırlasınlar.

İlk gün için anlatacaklarım bu kadar biraz da sonraki dönemlerden bahsedeyim;


  • Not tutmaya özen gösterin.
  • Öğretmenlerle konuşmaktan çekinmeyin, sormak istediklerinizi veya anlamadıklarınızı mutlaka sorun. Bu şekilde öğretmenlerin gözüne girmiş olacaksınız.
  • Derslerde mümkün olduğu kadar konuşmamaya çalışın.
  • Ben tek oturma taraftarıyım, yanımda birisi oturduğunda genelde konuşurum. Ama kafa denginiz efendi bir arkadaşınız varsa beraber oturabilirsiniz.
  • Sınavlarda kopya çekecekseniz çok dikkatli olmalısınız, unutmayın bu bir disiplin suçudur.

Bu yazım buraya kadar arkadaşlar size elimden geldiği kadar lise öğretimi hakkında bilgi verdim. Yazım hakkındaki eleştirilerinizi bekliyorum :)

Beni Twitter hesabımdan takip edebilirsiniz;
https://twitter.com/ctemre24 
Share on Google Plus

About Unknown

    Blogger Comment
    Facebook Comment

4 yorum:

  1. bence gayet iyi olmş tşk bilgi verdiğiniz için öğretmenlerin gözüne girmek çok önemli tabi herkese öneririm...

    YanıtlaSil
  2. cokk saol bana cok iyi geldi

    YanıtlaSil
  3. cokk saol bana cok iyi geldi

    YanıtlaSil